Autor: Jörg Hoewner
Gefunden bei Bernhard Schmid (Newlandsolutions):
„Seit Anfang November betreibt Dell einen eigenen Investor Relations Blog und öffnet damit die Türen zu einem ständigen Austausch über publizierte Firmennachrichten.“
Im IR-Bereich ist der Einsatz von Blogs noch ein zartes Pflänzchen, interessant wird es daher sein zu sehen, wie schnell und ob sich partizipative Kommunikationsmittel im IR-Bereich etablieren. Im Eröffnungspost schreibt Lynn A. Tyson von Dell:
„It’s an exciting initiative for all of us on the Investor Relations team.
It is an opportunity for us to go beyond posting information on the investor relations section at dell.com and to be accessible and available, share perspectives and build and maintain relationships with our investors, potential investors and anyone and everyone who is interested in joining the conversations here.
Dell Shares is not just about us and Dell financial information. It is also about you. Relationships are two way streets with shared benefits and responsibilities. So, we expect to listen and learn from you – our investors and those participating in this journey.“
Ok, darin steckt noch viel Blahblah, aber das ist schon so weit vorne weg von dem, was ich hierzulande erwarten würde… Gegenbeispiele?